Välj en sida

Vågskålen

»Du kommer att känna att balansen i kroppen återställs

Det här kära du, är en fantastiskt bra övning att göra när du har alltför mycket negativa tankar surrandes i huvudet. Tankar som får dig att tvivla, tveka och/eller älta. Tankar som verkligen inte hjälper dig att varken boosta din dag och dig själv, eller får dig att på ett konstruktivt sätt titta närmare på sådant som du behöver förstå om dig själv. Onödiga tankar helt enkelt, men som vi alla vet kan vara nog så enträgna.

Så här gör du:
Om du kan avbryta dina tankar genom att ta några djupa andetag så är det bra för det hjälper dig att skifta fokus, men ibland kan det kännas som ett stort steg att ta, för någonstans inom oss vill vi ju inte slita oss från vårt tvivel och vårt ältande. Där är det ju tryggt att vara… Då räcker det att du gör som beskrivs nedan nästan samtidigt som du tänker dina negativa tankar. Ju fler gånger du gör den här övningen desto snabbare och kraftfullare blir den.

1. Tänk dig att du har en vågskål framför dig. I den högra vågskålen ser du att alla dina tankar kring tvivel, det du är rädd för, irriterad på, eller oroar dig kring – ligger. Den väger tungt ner.

2. Flytta ditt fokus till den vänstra vågskålen och börja helt sonika att fylla den  med sådant som du är tacksam över. Börja med de mest grundläggande sakerna som att du är tacksam för att du har tak över huvudet och mat på bordet. Tacksamhet över din kropp, över dina nära och kära, över naturens skönhet, över ett antal positiva och vänliga saker som just hänt dig…och så vidare.

3. Du kommer med absolut säkerhet att se/känna för ditt inre hur vågskålarna balanseras och vad mer fantastiskt är att du kommer att känna att balansen i kroppen återställs.

4. Kanske tippar den över så att tacksamheten blir tyngst eller så blir det i alla fall jämnt inom dig och där, min vän är utgången för dig. Där tar du ett riktigt djupt andetag och säger, – Nähä, det här duger inte – och reser dig upp och tar tag i något.

Det vackra med denna övningen är att du kommer att fysiskt känna vad de negativa tankarna gör med dig, och att du rent fysiskt kan jämna ut oddsen. Övningen går förstås att göra hur ofta som helst.

Vi hoppas att du kommer att tycka om den!
Lycka till! ❤️

HÄR KAN DU LYSSNA PÅ ÖVNINGEN

Vill du höra när Lee guidar dig igenom övningen så klickar du knappen här nedan. 

Vågskålen

med Lee Seger